Moët & Chandon – marka stylu i sukcesu
30 grudnia 2013
Moët & Chandon  –

W tym roku Moët & Chandon – ikona luksusu i doskonałości, symbol wyrafinowania i elegancji – obchodzi 270-te urodziny. Amatorami bąbelków z piwnic Moëta byli między innymi Napoleon, car Aleksander I, Talleyrand i królowa Wiktoria.

 

W 1993 roku od ziemi oderwał się piękny balon Spirit of 1743, by rozpocząć trwający trzy lata powietrzny rejs do najpiękniejszych miejsc na świecie. Pojawił się nad piramidami w Gizie, drapaczami chmur w Nowym Jorku i kasynami Las Vegas, zwiedził San Francisco i Petersburg, przefrunął nad piaskami Pustyni Arabskiej i wygasłym wulkanem Fuji. W 2006 roku Amerykanie zachwycali się spektakularną iluminacją Statuy Wolności na Ellis Island z okazji 120-ej rocznicy powstania pomnika. Sponsorem iluminacji i organizatorem balonowego eventu był francuski dom Moët & Chandon, znany z doskonałego szampana i iście szampańskich metod jego promocji. Bez dwóch zdań, balon w kształcie korka do szampana, unoszący się na wzgórzach Hollywood, to wzorcowa reklama ambientowa.

 

Historia domu Moët & Chandon zaczyna się w 1743 roku, kiedy Claude Moët, dobrze prosperujący kupiec winem, zakłada wytwórnię szampana w Epernay. Produkowany przez niego trunek regularnie pojawia się na dworze Ludwika XV, a jedną ze stałych klientek jest pani de Pompadour. Po śmierci Claude’a rodzinny interes przejmuje jego wnuk, Jean-Remy Moët, który chce „dzielić magię szampana ze światem” i czyni to między innymi dzięki przyjaźni z Napoleonem. Ten zresztą odznaczył go Legią Honorową. Był to początek międzynarodowej kariery szampana rodziny Moët, który zagościł na stołach koronowanych głów w całej Europie. Pijali go rosyjscy carowie, cesarzowie Austrii, brytyjskie monarchinie.

 

moetchandon_600px_833

 

Upamiętnieniem przyjaźni z Napoleonem było utworzenie marki Brut Impérial w 1869 roku, dokładnie w setną rocznicę urodzin cesarza. Dziś szampan ten znany jest pod nazwą Moët Impérial i uchodzi za flagowy. Niezwykle prestiżowa kolekcja obejmuje 70 roczników; pierwszy pochodzi z 1742 roku. Moët et Chandon posiada też największą w Szampanii winnicę, rozpościerającą się na obszarze ponad 1,150 ha i obejmującą aż 200 z 323 crus w regionie, w tym 17 grands crus. Jej częścią są słynne winnice opactwa Hautvillers, w którym mieszkał i pracował Dom Pérignon. Piwnice także są największe – rozlokowane na kilku poziomach, na głębokości między 10 a 30 metrami, podziemne tunele liczą aż 28 km długości.

 

moetchandon_2_600px_600

 

Mówi się, że sukces uderza do głowy, nic więc dziwnego, że to właśnie szampan – i to właśnie ten szampan – tak silnie związał się z momentami triumfu i radości ze zwycięstwa. Moët & Chandon musuje zarówno na czerwonym dywanie filmowych gali, jak i podium najbardziej prestiżowych imprez sportowych – od Złotych Globów i Oskarów, poprzez festiwale filmowe w San Sebastian, Wenecji, Berlinie i Locarno, na finałach US Open skończywszy. Od 2012 roku ambasadorem marki jest Roger Federer, siedemnastokrotny zdobywca Wielkiego Szlema.

 

Moët & Chandon jest inicjatorem wielu akcji charytatywnych. W Hollywood, stojąc na czerwonym dywanie, sławy wznoszą toast za wybrany cel dobroczynny, tzw. Toast za, a firma z Szampanii finansuje ten cel. Na największych festiwalach kinematograficznych gwiazdy składają autografy na butelkach szampana, które następnie trafiają na aukcje, z których dochód przeznaczany jest na cele dobroczynne. Podczas jednej z takich aukcji skrzynka zawierająca szampany z rocznika 1911 została wylicytowana za sumę 15 tysięcy euro, które wzbogaciły fundusz badań nad AIDS. Dom wspiera również rozmaite inicjatywy kulturalne we Francji i występuje jako mecenas programów ochrony środowiska. Jak to mówią, Noblesse oblige...

 

 


Polecamy stronę:

http://www.moet.com/

 

Zdjęcia © Moët & Chandon

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
ARCHIWUM